OSMANİYE TOPRAKKALE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

16-20 Kasım 2020 Mesleki Çalışma Programı

16-20 Kasım 2020 Mesleki Çalışma Programı

 

16-20 Kasım 2020 Mesleki Çalışma Programı

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü'nün 11/11/2020 tarih ve 16512938 sayılı 16-20 Kasım 2020 Mesleki Çalışma Programı Konulu  yazısı ekte gönderilmiş olup; ilgi yazı ekindeki program dahilinde çalışmaların yapılması ve herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi hususunda;

T.C.MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞIÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE GELİŞTİRMEGENEL MÜDÜRLÜĞÜ 16-20 KASIM 2020ÇEVRİMİÇİ MESLEKİ ÇALIŞMA PROGRAMI     Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerin Mesleki Çalışmaları Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 38, Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 87 ve 88'inci, Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği'nin 52'inci maddelerine uygun olarak okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, hayat boyu öğrenme kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerimizin bireysel, mesleki, alana yönelik bilgi vebecerilerinin artırılması, eğitim ve öğretim süreçlerinde karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik yeni becerilerin kazandırılması, öğrenci, veli ve çevre ile etkileşimlerinin geliştirilmesi amacıyla 16-20 Kasım2020 mesleki çalışma programı, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce15.10.2019 tarihli 30919 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan MEB Öğretmenler Günü KutlamaYönetmeliğidoğrultusunda 24 Kasım Öğretmenler Günü ve Haftası programı çerçevesinde çevrim içi olarak hazırlanmıştır. 1. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN AMAÇLARI: 1. Eğitim ve öğretimin niteliğini geliştirmek ve verimliliği artırmak.2. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak.3. Yenilenen, güncellenen öğretim programları hakkında öğretmenlerin bilgilenmelerini ve içeriğinimüzakere etmelerini sağlamak.4. Derslerin işlenişinde uygulanan yöntem ve teknikler, kullanılan öğretim materyalleri ile ölçme ve değerlendirme kriterleri hakkında öğretmenlerin bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmalarını sağlamak.5. Eğitim ve öğretim süreçlerinde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerigeliştirmek.6- Öğrenci, veli ve çevre etkileşimini artırmak.7. Eğitim ve öğretim uygulamalarındaki iyi örneklerin paylaşılmasını sağlayarak özgün çalışmaları geliştirmek.8. Öğretmenlerin ders kazanımlarına yönelik yazılı ve görsel yeni öğretim materyalleri ile içerikler hazırlamalarına, geliştirmelerine ve paylaşmalarına destek olmak.9. Öğretmenlerin bireysel gelişimlerine katkı sağlamak 2. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN HEDEF KİTLESİ Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi, Hayat Boyu Öğrenme, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı kurumlar ile Bakanlığımıza bağlı farklı türdeki kurumlarda görev yapan tüm okul/kurum yöneticilerive öğretmenler. 3. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN İÇERİĞİ VE MÜZAKERE EDİLECEK KONULAR1. 2023 Eğitim Vizyonu:Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda okullar/kurumlar tarafından gerçekleştirilen çalışmaların değerlendirilmesi.2. Öğretim Programı ve Kazanımlar:Dersin öğretim programındaki amaç ve kazanımlarının ne ölçüde gerçekleştirildiği, hedeflenen amaçlara/kazanımlara ulaşılmasında negibi sorunlarla karşılaşıldığının müzakere edilmesi.Uzaktan eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi.3. Öğretim Yöntem ve Teknikleri:Derslerin öğretiminde kullanılanuzaktan eğitim öğretim yöntem ve teknikleri ile kullanılan öğretim materyalleri, ölçme ve değerlendirme kriterleri hakkında öğretmenlerin bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmalarını sağlamak.4. Öğretim Materyalleri:Ders konularının öğretiminde eğitimteknolojilerinden yararlanılması, uzaktan eğitim materyali hazırlama, materyal kullanımı ve paylaşımı.5. Sınıf Yönetimi ve Akademik Başarı:Sınıf yönetimi, derslerinişlenişi sürecinde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri, öğrencilerin ilgisini artırmak ve eğitimdeki akademik başarı düzeyini yükseltmek için yapılabilecek çalışmalar.6. Ölçme veDeğerlendirme: Derslerin özelliklerine göre kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme kriterleriile tekniklerinin görüşülmesi.7. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleriyle ilgili yapmaları gereken çalışmaların, başvurabileceği kaynakların (kitap, dergi, makale, eğitim materyalleri, CD ve İnternet adresleri vb.) tespit edilip değerlendirilmesi.8. Özel Eğitim Uygulamaları:Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları kapsamında sunulan eğitim hizmetlerinin müzakere edilmesi. İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri, Genel Müdürlüğümüzce gönderilen çerçeve programı gözeterek yerel ihtiyaçlara göreaşağıdaki başlıklar ve benzeri konularda il/ilçe bazında çevrim içi meslekiçalışma faaliyetinde bulunabilirler.  1. Bütün eğitim kademelerinde özel eğitim uygulamaları (özel eğitim sınıfları, evde eğitim, destek eğitim odası, kaynaştırma eğitimi, otizm vb.)2. Uzaktan eğitim süreçlerinde tasarım ve yönetim becerilerinin geliştirilmesi3. Kapsayıcı eğitim bağlamında okul yöneticilerinin meslekibecerilerinin gelişimi eğitimi4. Kapsayıcı eğitim bağlamında okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin rehberlik becerilerinin geliştirilmesi eğitimi5. Yazılım geliştirme uygulamaları eğitimi6. Eğitimde inovasyon için tasarım odaklı düşünme7. Bilgi işlemsel ve algoritmik düşünme uygulamaları eğitimi8. Okulda ilk yardım eğitimi9. Okul tabanlı afet eğitimi10. Masal anlatıcılığı eğitimi11. Sanal müze eğitimi etkinlikleri12. Köy okullarında birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlere mesleki gelişim eğitimi 13. Zekâ oyunları uygulamaları eğitimi14. Kariyer rehberliği (meslek seçimi, sınav sistemi vb.) eğitimi15. Robotik ve kodlama eğitimi16. Okul ve çevre güvenliği eğitimi17. Öğrencilere çevre bilinci kazandırma eğitimi18. Şiddetin nedenleri ve şiddete karşı alınabilecek önlemler19. Değerler eğitimi20. Kaynaştırma eğitimi21. Bireyselleştirilmiş eğitim programları22. İşletmelerde mesleki eğitim, staj veya yoğunlaştırılmış eğitim uygulamaları  

Karataş Mahallesi TOPRAKKALE / OSMANİYE - 0 328 633 31 67

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.